BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






11 Mart 2014 Salı

Fırında Yoğurt Nasıl Yapılır?

fırında yoğurt yapımı
fırında yoğurt mayalama
pratik yoğurt yapımı



Gönlünü yıkayıp arıtmamışsan, habire abdest alıp durmaktan fayda bekleme...
MEVLANA
 
 
Herkese merhabalar
bugün Mevlana'nın bu sözü etkiledi beni
her zaman hayatımızda güzel insanlarla karşılaşacak değiliz maalesef
herkesin de Müslümanlığı kendinedir Allah la kul arasına girilmez elbet ama çevremde ki bazı kişilerin hal ve tavırları o kadar itici ve yanlış geliyor ki bana bazen çileden çıkıyorum.
Tüm Müslümanlık görevlerini dört dörtlük yerine getiriyormuş gibi davranıp
dedikodu yaparak,vicdansız merhametsiz davranarak,hastaya yaşlıya kadına yardım etmeyerek,
helalden bahsedip haram yiyerek ancak kendini kandırırsın etrafında sırf çıkar için dolaşan insanları kandırırsın demek geçiyor içimden ama diyemiyorum susuyorum...
edep için susuyorum...
 
 
 
bugün çok dertlendim hemen tarifime geçeyim
geçenlerde bir arkadaşımdan duymuştum
denemek için sütçü aradım bulamadım
tesadüf eseri bir dükkanın önünden geçerken gördüm
siparişimi verdim
süt iyi çıkmazsa diye kurt düştü ama denemekte fayda vardı
iyiki de sipariş vermişim gayet güzeldi
ben bu yöntemi çok sevdim
evde kendi yoğurdum olsa daha lezzetli olabilirdi ama bir daha ki sefere artık bu market yoğurdu ile mayalandı
merak edenlere işte tarifi
 
*2 kilo süt
*1 kase yoğurt(orta boy çerez kaselerinden kullandım klasik bir model bir çok evde mevcuttur)
*bir çimdik tuz
 
şeker koymadım isterseniz 1 tatlı kaşığı koyabilirsiniz
 
 
*sütü güzelce kaynattım yaklaşık 1 kilodan biraz fazla kalmıştır
*ılımaya bıraktım
*ılındığında fırını ısınması için 10 dk boyunca 100 derecede çalıştırdım
*bu arada da sütü mayaladım
*yoğurdu güzelce çırptım hiç tortu bırakmadım
sütü de süzgeçten geçirdim kaymak kalmaması için
*bir kaşık süt alıp yoğurda ekledim çırptım
biraz daha süt aldım ve yine yoğurda ekledim
sonra yoğurdu karıştırarak süte ilave ettim
*ısınan fırına koydum
10 dk beklettim kontrol ettim soğumaya başladığında tekrar 5 dk 100 derecede ısıttım
2. kez fırın soğuduğunda yoğurdu çıkardım ve hiç sallamadan peteğin üstüne koydum
sabaha kadar beklettim sabah buzdolabına koydum sertleşmesi için
akşam saat 5.30 da buzdolabından çıkarabildim
siz 5 saat kadar bekletseniz yeterlidir ben ancak işten gelip çıkardığım için uzun sürdü
tadı gayet güzeldi hemde içime sinerek tüketicem
bundan sonra yine aynı yöntemi kullanıcam
fırında olması garantili geldi bana
çıkarttığımda zaten tutuyor gibiydi o bile içimi rahatlattı..
afiyet olsun..
 

2 yorum:

  1. Zeynep'cim bana bu işlem biraz uzun gibi geldi..bende senelerdir yoğurdumu kendim mayalarım.senelerdir sütçüm aynı,gönül rahatlığı ile sütümü alırım..Ben klasik annelerimizin usulüyle mayalarım ve güzel tutar.sütü kaynatırım,serçe parmağımın dayanacağı sıcaklığa geldiğinde bir çorba kaşığı yoğurt mayasını sütün içine çalarım ve güzelce önce sofra bezine sonra battaniyeye sararım 6 saat hiç ellemem,sonra buzdolabına kaldırır 1 gece buzdolabında dinlendiririm..Hiç tutmadığı olmadı şimdiye kadar..tabi herkese nasıl kolay geliyorsa..Ev yoğurdu en sağlıklısı sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım evet biraz uzun bir tarif
      ama ben her seferinde illa değiyorum o mayaladığım yoğurda
      bari en azından böyle yapınca 20 dk güzel bir sıcaklıkta beklemiş ve mayası oluşmuş oldu.annemde senin gibi yapıyor ama bu da farklı bir tarif olsun benim gibi bilmeyen ve denemek isteyen varsa öneri olsun istedim.gerçekten içime sine sine yedim biliyrum ki içinde katkı maddesi yok :D sevgiler canım

      Sil