BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






5 Ekim 2012 Cuma

Köfte Tarifi

herkese günaydınn.
erkenlerden kalktım hemen bilgisayara koştum.
aslında tarifler birikti.
bir sürü yeni tarif olsada eklemeye zaman yok

sizlere daha öncede et konusundaki hassasiyetimden bahsetmiştim
ne yazık ki kırmızı etle aram pek iyi değil
yesemde çok seçici davranırım
her eti her kıymayı yemem
kıymada hele işim daha zor %100 dana etinden yapılmış olması lazım
içine kuzu karıştırdılar mı o kıyma benim için koktumu tamam bitmiştir artık
dışarıda güvenebiliceğim bir kasap hala bulamadım
hipermarketin kasap reyonundan alıyorum.kıymaları hazır satıldığı için ve üzerinde %20 kuzu karışımı yazdığı için almıyorum.başka bir markette sadece dana etinden yapılmış olarak gördüğümde almıştım
çok beğendim 2.yi yine aldım
almaz olaydımm olamaz yine aynı şey kıyma yine kokuyor
tamam bariz birşey yok ama bana kokuyor işte
yaptığım yemeğemi üzüleyim kıymayamı derken zorda olsa yedim
bu konuda eşimide kendime benzettim
ya da eşimde benim gibi çok titizdi eskiden beri bu konuda
bende formül düşünürken köfte yapıp baharatını çok koymayı denedim
belki o zaman o azda olsa olan koku gider diye düşündüm
öylede oldu.
işte köfte tarifim:)

250 gram kıymadan ancak yapmışımdır ölçüleri arttırabilirsiniz
ama tadı gerçekten güzel oldu ve koku kalmadı
kıymanın diğer kalan kısmı yine bu şekilde değerlendirilicektir

1 büyük soğan
1 diş sarımsak
2 kibrik kutusu büyüklüğünde kaşar peynir rendesi
çok az ekmek içi(1 çorba kaşığı kadar)
maydanoz
tuz
bol kararbiber
bol pulbiber
1tatlı kaşığı köfte harcı
(istediğiniz özellikle beğendiğiniz baharatıda kullanabilirsiniz ben eşimin hangi baharata karşı alerjisi olduğnunu bilemediğim için sadece ikisini kullanabiliyorum)

4 yorum:

  1. Zeynepcim bende kıyma konusunda çok haşşasım,köftemi bonfile kıymasında yapıyorum..hiç kokmuyor,ayrıcada dolma için koyun alıyorum ama yağsız..ozaman kokmuyor,tavsiye ederim..ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. nurşen ablacığım sağolasın.dolma için denicem yağsız koyun kıymasını
      gerçi buralarda kasap sıkıntısı çekiyorum
      inşallah iyi bir kasaba denk gelicem artık.

      Sil
  2. Benişm de eşim sevmiyor kuzu dolayısıyla dana kuşbaşından çektiriyorum.Kaşar hiç denememiştim,çok değişik ve iyi bir fikirmiş Zeynepçiğim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. canım hipermarketler hazırlayıp koyuyorlar raflara çok zor oluyor %100 dana kıyması bulabilmek.evlendiğimden beri neredeyse çok az kıyma alabildim
      kıyma almaya eski kasabımıza gitmeye çok üşeniyorum
      epey uzakta kaldı neredeyse 1 saat yol çekmem gerekecek gözümde büyüyor bende buralarda arıyorum.gerçi çevrem hiç şikayetçi değil herkesin övdüğü kasaplara gidiyorum yok yine birşey buluyorum:D
      canım kaşarı yakıştırıyorum köfteye denemelisin mutlaka

      Sil