BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






18 Eylül 2012 Salı

Kış Hazırlıkları 9

kış hazırlığı patlıcansız olur mu
geçen kış denemek için yaptığım patlıcanlar az gelince bu yıl fazla fazla koymaya çalıştım dondurucuma
zaten yemeğin yanına salata yapmaktan hep üşenmişimdir
geçen kış kırmızı biber közlerim ağırlıktaydı da salata derdinden kurtulmuştum
bu yıl hem patlıcan hemde kırmızı biberle giriyorum kışa
patlıcanları közledim kabuklarını soyup yıkadım  (yıkamak şart değil başta zaten közlemeden yıkıyoruz ama yıkıyorum)
yiyebileceğimiz ölçülerde bölüp soğudunda buzdolabı poşetlerine koyuyorum
bazılarını sadece patlıcan bazılarını patlıcan ve çarliston biberi ve kırmızı biberi közleyip karışık yaptım.

9 yorum:

  1. dolapda yer varsa bol bol koymak lazım kışın ele geliveriyor ağız tadıyla yemek nasip olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok pratik oluyor sabah işe giderken dolabın altına indiriyorum gelince hazırlıyorum hemen. aminnn

      Sil
  2. Ellerine sağlık,Zeynepcim..Kışın bulmuş gibi oluyor insan..Yaz patlıcanının tadıda bir başka zaten..Güle güle yiyin ..

    YanıtlaSil
  3. benim buzdolabım öğrenci buzdolabısı :) orta boy bişi, buzluğu var ama nofrost değil. sizce oraya böyle şeyler hazırlayıp saklayabilir miyim ? olmaz mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. buzluğu varsa sorun olmaz sanırım donması yeterlidir
      azar azar hazırlıyabilirsin
      mesela birkaç gün önceden dene
      sonra kullan
      tatlarında herhangi bir değişiklik yoksa ölçülerini çoğaltabilirsin

      Sil
    2. internetten araştırdım ki aralarındaki fark nofrost buzdolabının buzlanma yapmayıp dondurucunun 6 ay içinde buzlanma yapmasıymış.
      yiyicek bakımından sorun olmuyor yazıyor.umarım yardımcı olabilmişimdir şimdiden kolay gelsin canım.

      Sil
  4. sağolun nursen ablacığım.amin

    YanıtlaSil
  5. Kış hazırlıkları için buzdolabının derin dondurucuları yetmiyor artık..Büyük boy dondurucu almak lazım:)Bende patlıcanları oturtmalık ve karnıyarıklık olarak koydum..Ellerine sağlık,kışın afiyetle yemeniz dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet canım artık doldu Rabbime binlerce şükürler olsun
      Allahım herkeslere nasip etsin
      zaten ilerde ayrıca dondurucu almayı planlıyorum:)
      elime ne geçerse dondurucuya koyma huyum var.
      oturtma için patlıcanları nasıl hazırladın kızarttın mı
      aslında bende taze patlıcan dolması için hazırlamayı düşündüm ama şoklama yöntemi gerekiyor sanırım
      canım sizde afiyetle sağlıkla yiyin inşallah

      Sil