BLOĞUMA HOŞGELDİNİZ

OĞLUMLA EVDE MACERALARIMIZI,ETKİNLİKLERİMİZİ,YAPTIĞIM ŞEKERLERİ...

OKUDUKLARIMI,GÖRDÜKLERİMİ,İLGİMİ ÇEKENLERİ...

BURADA SİZLERLE PAYLAŞMAK İSTİYORUM.
BADEM ŞEKER EVİ






19 Eylül 2012 Çarşamba

Kış Hazırlıkları 13


turşu yapma zamanımıdır yoksa ben mi erken yaptım bilemicem
ama biran önce yapıp b işide bitirmek istedim
aslında bu kış en çok turşu tüketicekmişiz gibi bir his var içimde
2 kişi bunca turşuyu nasıl yeriz bilemiyorum
Allahtan bozulacak birşey değilde dert etmedim
aslında dolmalık biber turşusu yapmayıda istiyorum ama bu konuda annemden biraz destek almam gerekicek sanırım.
geçen pazar eşiminde yardımları ile turşularımızı hazırladık
4 su bardağı suya 2 u bardağı sirke koydum(ben bol sirkeli seviyorum çok sirke sevmiyorsanız 1 su bardağı yeterlidir)
baktım sular yetmedi oldu olucak 3 ölçü daha yaptım
bol bolda sarımsak koydum
tuzu normal tuzdan yaptım siz kaya tuzuda kullanabilirsiniz
(annemde hep normal sofra tuzundan yapardı turşularını ordan kaldı aklımda :)) )
yine bolca tuz koydum
hazırladığım kavanozlara suları ekledim

not: fasulye turşusu hazırlarken temizlediğimiz fasulyeleri haşlıyoruz
aslında turşuya kereviz yaprağı çok yakışır fakat ben bulamadığım için maydanoz yaprağı kullandım

turşularımdan biride yağlı kırmızı biber turşusu
bir önceki postumda tarifini vermiştim

karışık turşusunun içine biber,havuç,kıyma beyaz lahana,kırmızı lahana,kırmızı biber,sivri biber,salatalık,taze fasulye koydum













8 yorum:

  1. O kadar çok severim ama 2-3 kez denedim ama olmadı :(

    YanıtlaSil
  2. ölçülerinden dolayımı olmadı acaba

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık,bunları derleyip kitap yazmalısın kesinlikle çok başarılısın:)

    YanıtlaSil
  4. canım benim sağolasın.
    ilerde olur belki neden olmasın:D

    YanıtlaSil
  5. Canim ne bu hiz kis cok güzel olacak bu yil ellerine emeklerine saglik canim.

    YanıtlaSil
  6. sağol tatlım
    bikaç eksik kaldı havalar bozmaya başladı onlarıda hallettim mi tamamdır
    kış hepimiz için güzel geçer inşallah

    YanıtlaSil
  7. Çok güzel görünüyor, elinize sağlık. sağlıkla tüketin :))

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim aminn

    YanıtlaSil